Related Posts with Thumbnails

Handlarze dziećmi

Pamiętam jak dziś, jak kiedyś wybierałam pieniadze z bankomatu na Floriańskiej w Krakowie, chwila nieuwagi i póltoraroczna w tedy Vi wyszła mi z wózka... Porzuciłam wózek, torebkę i z kołatającym sercem i milionem czarnych myśli na minutę szukałam jej w popłochu... Małe dziecko, tłum turystów i bombardujace moją glowę newsy z teleekspresu o dzieciach porywanych w centrach handlowych... chwila niuwagi rodziców i dziecko znika... i jak ktos miał szczęście znajdują je z ogoloną głową, w nowych ubrankach... Strach... Bezradność... Vi weszła do jubilera czarowała panią ekspedientkę, ja płakałam i próbowałam opanowac emocje... Abstrakcyjne, nierealne zagrożenie w tamtym momencie było dla mnie jak najbardziej realne...

Handel dziećmi jest po handlu narkotykami i handlu bronią trzecim najbardziej dochodowym, nielegalnym biznesem na świecie, w samej Europie zyski z handlu ludźmi wynoszą kilka miliardów dolarów rocznie (dane Interpolu). Według danych UNICEFU około 1,2 miliona dzieci rocznie jest sprzedawanych w różnych celach, a ponad 50% wszystkich ofiar handlu ludźmi to dzieci...

Wczoraj obejrzałam film... walory artystyczne , czy sam odbiór filmu pozostawmy bez komentarza... chodzi o tematykę, którą podejmuje...


"Handlarze dziećmi", to oparty na faktach, szokujący film o działającym na międzynarodową skalę gangu handlarzy dziećmi. Ma na celu uświadomienie widzom metod stosowanych przez tego typu przestępców. Każdego roku ich ofiarą pada bowiem ponad milion dzieci na całym świecie. Wszystko odbywa się z zachowaniem pozorów legalności. Dzieje się tak za sprawą renomowanych agencji adopcyjnych. Można by pomyśleć, że żyjący w wielkiej biedzie obywatele Indii czy Brazylii, byliby skłonni do sprzedania własnego dziecka, że decyduja się na handel dziećmi dla pieniędzy. Najczęsciej jednak dziecko zostaje porwane. Matce zaś wmawia się, że zmarło przy porodzie. Oparty na faktach film odsłania mroczne kulisy tego odrażającego procederu. Pokazuje bezwzględność handlarzy, którzy nastawieni sa na zysk. Twórcy obrazu pragną zwiększyć społeczną świadomość na temat metod i skali działania przestępców. Okazuje się, że ich aktywność przybiera coraz bardziej zastraszające rozmiary... Nie jest to hollywodzka produkacja sensacyjna, dokumet planete, ale film warto obejrzeć i chwile się zastanowić...









0 komentarze :