Related Posts with Thumbnails

opowieść o macierzyństwie w różnych kulturach

Jak to możliwe, że w Japonii ciąża trwa dziesięć miesięcy? Czemu w Indonezji coraz większą popularność zyskuje poród z zastosowaniem hipnozy? Jak smakuje i na co wpływa napój zrobiony z gniazd jaskółek, który piją chińskie matki? Praktyki młodych mam z całego świata bardzo się różnią. Mogą zaskakiwać, budzić wątpliwości, a nawet niepokój… Przyznam, że wyczekiwałam książki "Mama dookoła świata" i sięgnęłam po nią z ogromna radością...a to dlatego, że ostatnio otacza mnie literatura dziecięca i poradniki... Zawsze interesowało mnie kulturowe zróżnicowanie, a książka Ofelii Grzelńskiej świetnie ukazuje warunkowanie macierzyństwa i wychowania dzieci przez krąg kulturowy, do którego należą matka i dziecko. Nie jest to patetyczna rozprawa naukowa... książkę czyta się przyjemnie z uśmiechem na twarzy. Ofelia Grzelińska, dziennikarka i podróżniczka, rozmawia z mamami z dziewięciu państw świata o tym, jak w ich rodzinnych stronach kobiety dbają o siebie w czasie ciąży, jak przygotowują się do porodu, jak wracają do formy w okresie połogu, jak pielęgnują, wychowują i karmią swoje dzieci. Autorka "Mamy dookoła świata" w bardzo przystępny i ciekawy sposób opisuje życie kobiet doświadczających macierzyństwa z daleka od miejsc, w których się wychowały, pisze o spotkaniu innych kultur i różnych sposobach postrzegania rzeczywistości. 

0 komentarze :