3 poziomy nauki - 3 poziomy zabawy
Wszystko, co dziecko robi w trakcie zabawy pomaga mu odkrywać świat i rządzące nim prawa, uczyć się pierwszych słów i wyrażania emocji. Zabawa jest naturalnym sposobem budowania i rozwijania cennych umiejętności społecznych, ale każde dziecko rozwija się i rośnie we własnym tempie. Edukacyjne treści w produktach Fisher-Price z linii „Ucz się i śmiej” z technologią POZIOMY NAUKI, można dostosować do wieku lub etapu rozwoju dziecka, dzięki czemu zabawka rośnie razem z nim. Na każdym z trzech poziomów - od Odkrywania, przez Zachęcanie, po Naśladowanie - dziecko uczy się wielu cennych umiejętności, rozwija zmysły...
POZIOM I. ODKRYWANIE „Pobawimy się?” (6-12 miesięcy)
Około półroczne maluchy uwielbiają odkrywać świat i rządzące nim prawa. Są zainteresowane wszystkim, co je otacza i coraz więcej rozumieją. Poziom 1 rozbudza ciekawość dzieci poprzez wesołe powiedzonka, radosne piosenki, a różne zabawne aktywności pomagają maluszkom zrozumieć związek przyczynowo -skutkowy i inspirują do dalszego odkrywania. Dziecko uważnie się rozgląda, po wszystko sięga, przyciąga do siebie i koniecznie musi sprawdzić, jakie to ma właściwości. Rozwój ruchowy to postęp w sprawności manualnej, której rozwijaniem dziecko jest teraz bardzo zainteresowane. W końcu rączki mają pełną swobodę ruchu
i w pozycji siedzącej mogą wygodnie badać przedmioty w ich zasięgu. Zabawki powinny łączyć dwa rodzaje wrażeń zmysłowych np. dźwięk i światło, odgłos i ruch. Wciśnięcie przycisku wywołuje odgłos, słowo, piosenkę i jednocześnie zapala światełko albo wprawia zabawkę w ruch. Taka konstrukcja odpowiada potrzebom dzieci w tym wieku, które ćwiczą podstawową koordynację wzrokowo-słuchową i wzrokowo-ruchową.
POZIOM II. ZACHĘCANIE „Nauczymy się czegoś nowego!” (12-18 miesięcy)
Kluczem do sukcesu zabawek przeznaczonych dla dzieci powyżej pierwszego roku życia jest zachęcanie do aktywności. Roczne dziecko już stabilnie stoi, próbuje chodzić przy podporze, a czasem nawet stawia już samodzielnie pierwsze kroki, a przede wszystkim
z zapałem manipuluje przedmiotami. Często jednak spotyka go zawód, frustracja
i rozczarowanie. Zabawka, która dzięki lekkiemu dotknięciu lub naciśnięciu zaczyna grać, świecić, turlać się, zapewnia dziecku poczucie sprawstwa, bo pozwala czuć się autorem tego sukcesu. Po kilku powtórzeniach dziecko wie, że to jego działanie spowodowało ten cudowny efekt. Dlatego ponawia próbę, wkłada i wysypuje klocki, wciska kształty do odpowiednich otworów, otwiera i zamyka drzwi i okna zabawki. Ochoczo wykona zadania typu „tańcz ze mną i licz”, „siedzisz na foteliku, przeciągnij się”, „otwórz okno, rozejrzyj się,
a później uważnie zamknij je” lub „napełnij, wyładuj, i znowu załaduj”. Zabawki już na tym etapie powinny zawierać tzw. kontrolę błędów.
POZIOM III. NAŚLADOWANIE „Pobawimy się w naśladowanie!” (powyżej 18 miesięcy)
Około półtoraroczne maluchy zaczynają używać wyobraźni i łączyć pewne fakty. Lubią zabawę
w naśladowanie i chcą zachowywać się jak rodzice lub starsze dzieci, często powtarzając ich słowa
i zachowanie. Poziom 3 zachęca do twórczej zabawy w odgrywanie ról dzięki odpowiednim zwrotom. Na tym etapie zabawki inspirują wyobraźnię dziecka poprzez wesołe piosenki, dźwięki i wyrażenia, motywując malucha do kreatywnego działania. W tym wieku lubi nie tylko akcję, ale również reakcję, bo wkracza w okres interaktywny. Naśladowanie będące podstawą rozwoju dziecka w tym wieku to specyficzny dialog malucha z otoczeniem na poziomie mowy i działania.
Od 23 października na fanpage’u Fisher-Price znajdziecie aplikację, w której możecie wirtualnie przetestować produkty z technologią POZIOMY NAUKI oraz ściągnąć kupon upoważniający do 30% rabatu na zakup produktów z linii
„Ucz Się i Śmiej!”.
Kupon można ściągać wielokrotnie w terminie od 2 listopada do 31 grudnia.
0 komentarze :