Related Posts with Thumbnails

List do Św. Mikołaja


Opowiadałam Wam jakie dramat przeżyłam jako dziecko, gdy znalazłam moje listy do Mikołaja w szafie u rodziców w pokoju? Naiwna adresowałam je do siebie, żeby Mikołaj wiedział gdzie przynieść prezenty, a moi sprytni rodzice odbierali gotową listę prezentów ze skrzynki na listy... Jeszcze żebym potem znajdowała, te wszystkie wymarzone zabawki pod choinką... a tak płacz i żal do rodziców... Bo oni chyba wychodzili z założenia, że nie można kupować dziecku wszystkiego, co sobie wymarzy. Bo to tylko buduje kult przedmiotów... Bo psuje dziecko... Choć muszę przyznać wiele moich marzeń spełnili podstępnie przechwytując listy do Mikołaja... Cóż gdybym mogła i gwiazdkę z nieba sprezentowałabym moim dzieciom... uwielbiam robić im prezenty i uwielbiam widzieć radość na ich twarzach... Trudna sprawa z tym Gwiazdorem... Odzierać nasze dzieci ze złudzeń czy może przymykać oko i kłamać? Święty Mikołaj należy do kategorii „dobrych kłamstw”, ponieważ rodzice przywołują jego postać dla dobra dzieci... Poza tym istnienie Świętego Mikołaja nie jest kłamstwem ( w końcu był postacią historyczną). Jest stworzeniem dzieciom iluzji... Bajki i mity są niezbędne do prawidłowego rozwoju dziecka... Jestem pomocnikiem Mikołaja, listy napisane, wysłane przez pana Tatę na poczcie... Przyjdzie brzuchaty pan z reklamy Coca-Coli... i grzeczne dzieci nagrodzi pięknymi podarunkami...

Mam teraz jakże niepedagogiczny argument, że jak Vi i Igor będą niegrzeczni przekażę wszystko Mikołajowi i pod choinka znajdą rózgi zamiast wymarzonych zabawek... Nawet raz próbowałam, ale moja córka nie wiedziała, co to rózga... A jak jej wytłumaczyłam spojrzała na mnie z politowaniem i spytała " I co niby teraz nagle zaczniesz nas bić? Jasne... Nie mogłabyś..."


Jeśli chodzi o listy moich dzieci do Mikołaja... cóż oboje są bardzo monotematyczni.  Vi marzy o księżniczkach... i o księżniczkach...

1. Lego Friends nowa fascynacja Vi ( dobrze że nie odkryła jeszcze tej serii z księżniczkami ), chyba za sprawą młodszego brata, który codziennie buduje z duplo
2. zestaw Barbie księżniczek z bajek Disneya najlepiej wszystkie jej ulubione bohaterki :)
4. Pałac z Kraina Lodu



Igor na każde pytanie odpowiada ostatnio ciuchciuch... jego interesują tylko pociągi, Zygzak i traktory... więc jego list nie mógłby wyglądać inaczej:

1. Klocki Mega Bloks Tomek i Przyjaciele
2. Fisher Price Take-n-Play
3. Duplo Tomek i Przyjaciele
4. Pojazdy SIKU im więcej tym lepiej
5. Duplo Cars
6. Tir Maniek



Santa Claus, 
Arctic Circle, 
 96930 ROVANIEMI FINLAND

0 komentarze :