Related Posts with Thumbnails

Piękna i Bestia

Z całej plejady disneyowskich bohaterek ukochałam sobie Bellę... Vi aktualnie Mulan... choć jej to się zmienia jak w kalejdoskopie. Wiem wszystkie te księżniczki są nierealnie urodziwe, zgrabne... maja wąskie talie i ogromne oczy... Niepoprawne romantyczki, damy w opałach, które zawsze znajdują miłość swojego życia i jest happy ending... Cóż o to chyba chodzi w bajkach i niech Vi na razie marzy o księciu na białym rumaku, czy chce walczyć ze złem tego świata jak Merida albo Mulan. Nie wnikam. I ta sobie myślę, że własnie dlatego ukochałam Bellę... bo jest inna, ciut wyemancypowana, czyta książki i odrzuca końskie zaloty prymitywnego Gastona... A Vi, która buntuje się przeciwko płciowym stereotypom i chce jak jej brat i koledzy ćwiczyć karate i bawić się autami uwielbia wojownicze bohaterki :)


Pozazdrościłam córce wypadu do kina na Kopciuszka i na weekend ściągnęłam nam "Piękną i Bestię" romans fantasy, który wyreżyserował Christophe Gans.


"Rok 1720. Po zatonięciu statku i zniszczeniu sklepu Ojciec jest zmuszony przenieść się na wieś wraz z sześciorgiem dzieci. Wśród nich jest radosna i pełna życia Belle, najmłodsza z córek. W czasie podróży mężczyzna kradnie z ogrodu Bestii różę. Potwór za karę chce go zabić. Jednak jego piękna córka postanawia poświęcić się dla rodziny i oddać mu własne życie. Wkrótce okazuje się, że to nie śmierć ją czeka, a życie na zamku. Życie pełne magii, radości i melancholii. Zaciekawiona Bestią, z którym spotyka się tylko wieczorem podczas kolacji, postanawia odkryć jego tajemnicę."

Piękna, zachwycająca wizualnym rozmachem, adaptacja słynnej francuskiej baśni o rodzącym się uczuciu między młodą dziewczyną a zaklętym w potwora księciem. To kolejna już wersja tej powstałej przed wiekami opowieści. Początkowa wierność baśniowemu pierwowzorowi z każdą chwilą zdaje się zacierać na rzecz onirycznej wizji scenarzysty... Senne mary, lustra przeszłości... Vi stwierdziła, ze Bestia za brzydka... ale ja chyba potrzebowałam takiej bajki o miłości... Piękna i mądra historia pełna magii, która urzeka odbiorców w każdym wieku... budzi refleksję i zachęca by spojrzeć głębiej...




0 komentarze :