Related Posts with Thumbnails

Eko dylemat z zieloną herbatą

Ostatnio weszłam w posiadanie paczki pieluch greenty i testuję z Igorem...Na co dzień wielorazówki, na wyjścia greenty, na noc też zdały egzamin są chłonne...i o tą chłonność cały mój dylemat...


pielucha skład

Greenty to nowoczesne pieluszki jednorazowe wykonane z naturalnych materiałów z unikalną, ekologiczną warstwą. Zawiera ona liście zielonej herbaty, która ma właściwości antyseptyczne, a jej aromat pozwala maluchowi rozluźnić się i zapewnia mu zdrowy sen. Doskonała przepuszczalność powietrza oraz duża zdolność absorbcji zapewnia maksimum komfortu dziecku. Przyjemny zapach neutralizuje nieprzyjemne zapachy, a nawet wypełniona pieluszka jest lekka. Pieluszki Greenty są łatwe w użyciu. Posiadają atest PZH. Unikalność Greenty polega na dołączeniu zielonej herbaty do wkładu chłonnego, właśnie dlatego pieluszki z zieloną herbatą są tak przyjazne dla skóry dziecka. Zielona herbata ma naturalne działanie antyseptyczne, antyalergiczne i bakteriobójcze. Niweluje także brzydki zapach, towarzyszący zmianie pieluch.Pieluszki są mięciutkie, ale wg mnie kiepsko dopasowują się do ciała dziecka.

Co tak naprawdę odróżnia te pieluszki od innych jednorazówek? Wkładka z zielonej herbaty. Ale czy zielona herbata czyni je ekologicznymi? Przestudiowałam stronę dystrybutora opakowanie i ja nie wiem dlaczego mają być eko...chwyt marketingowy? Nie ma oznaczenia o biodegradowalności, i w ogóle pieluszki są kiepsko oznakowane, znanych mi ekocertyfikatów na opakowaniu również nie znalazłam, a produkt z tej półki cenowej i jeszcze z przedrostkiem eko powinien być dobrze oznaczony. Skład pieluszki
  • Zielona herbata
  • Nietkane materiały
  • Rozpuszczona celuloza
  • Papier jedwabny
  • Warstwa super chłonna
  • Tkanina elastyczna 
  • Warstwa oddychająca
I tu czerwona lampka czym jest warstwa super chłonna? Z czego jest absorbent? Bo czy nie jest to ta sama substancja, co w zwykłych jednorazówkach tylko posypana zieloną herbatą?

Pieluszki są dobre jakościowo, chłonne, nie uczuliły Igora, ekspertem nie jestem, ale ekologiczność tych pieluch jednak pozostaje dla mnie pod znakiem zapytania.

13 komentarzy :

  1. wow czytasz ta dokładnie etykiety, opakowania studjujesz? dla mnie pampers to pampers...podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmmm to chyba tylko modny chwyt reklamowy... jednorazówki chyba nigdy nie będą eko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. no właśnie mieliśmy stycznośc z ekojednorazówkami i miały przynajmniej oznaczenie o biodegradowalności, a tu ani słowa

    OdpowiedzUsuń
  4. Wymyslają coraz bardziej udziwnione pieluszki po to by sie sprzedały, by producent zarobił a pieluszka jeśli nie uczula i jest wchłonna to chyba ok , a czym wypełniana, to tak jak z podpaskami, ciągle lepszają, reklamują a i tak nadaje się do jednego uzytku...

    OdpowiedzUsuń
  5. słowo eko jest modne i zawsze można drożej sprzedać, bo z tego co widzę te pieluchy do tanich nie należą...dobre pytanie czy płaci się tyle za zieloną herbatę? Bo produkcja na Tajwanie czy w Chinach

    OdpowiedzUsuń
  6. jak dla mnie ekościema

    OdpowiedzUsuń
  7. a ja używałam tych pieluch i jestem bardzo zadowolona i polecam, a czy są eko? dla mnie wiele rzeczy jest eko tylko z nazwy, a zielona herbata ma super właściwości więc polecam je dla tej zielonej herbaty

    OdpowiedzUsuń
  8. ja nie neguję ich jakości, ale zdecydowałam się na pieluchy wilorazowe i okazjonalne jednorazówki chciałabym żeby były ekologiczne, a jako świadomy konsument zastanawiam się czy te są ekologiczne

    OdpowiedzUsuń
  9. Fakt, żadnych szczegółowych informacji nie ma na temat czemu są eko... Chociaż ja nie z tego powodu je kupiłam. Chcieliśmy czegoś innego niż popularne pampersy, które też to tanich nie należą, no chyba, że kupujemy w mega paczkach promocyjnych.
    Greenty niwelują nieprzyjemny zapach i faktycznie są chłonne.
    Minusem jest to, że najmniejszy rozmiar dostępny do 2, czyli do 6kg. Nie mają rozmiaru newborn, a szkoda. Bo gdy maleństwo ma 3kg czy 3,5kg to pieluszki greenty nie dają się idealnie dopasować.

    OdpowiedzUsuń
  10. fajnie, że napisałaś prawdę, te pieluchy nie są ekologiczne, też szukałam oznaczeń i nic, zielona herbata o nie wyznacznik eko... cena pomnożona przez naiwność kupujących, którzy chcą się pochwalić eko pampersem, perfidne żerowanie na ludzkiej niewiedzy!

    OdpowiedzUsuń
  11. @ DZIECIĘCE KLINATY, nigdzie nie jest napisane, że pieluszki są biodegradowalne/ekologiczne. Zielona herbata pochodzi z czystych ekologicznie obszarów z dala od zanieczyszczeń. Tak, jak Pani zauważyła, nie ma informacji o biodegradowalności. Zielona herbata nie czynie je ekologicznymi/biodegradowalnymi. I nie rozumiemy, dlaczego Pani wnioskuje, że takie są. Zapraszamy na @ DZIECIĘCE KLIMATY, nigdzie nie jest napisane, że pieluszki są biodegradowalne/ekologiczne. Zielona herbata pochodzi z czystych ekologicznie obszarów z dala od zanieczyszczeń. Tak jak Pani zauważyła, nie ma informacji o biodegradowalności. Zielona herbata nie czyni je ekologicznymi. I nie rozumiemy, dlaczego Pani wnioskuje, że są ekologiczne/biodegradowalne. W razie pytań jesteśmy do dyspozycji. Zapraszamy na http://greenty.pl/pl/content/42-czeste-pytania-faq w celu rozwiania wątpliwości. Prosimy również o nie wprowadzanie innych w błąd, mówiąc o sceptyczności, patrząc przez pryzmat ekologiczności/biodegradowalności.

    OdpowiedzUsuń
  12. @greenty, nie wiem, o komentarz miał wnieść do dyskusji... nikogo nie wprowadzam w błąd,piszecie o swoim produkcie "Pieluszki są wykonane z naturalnych materiałów. Wyróżnia je unikalna ekologiczna warstwa...", w sklepie czytamy "Pieluszki GREENTY są wykonane wyłącznie z naturalnych materiałów." Używacie określeń naturalny, ekologiczny... na rynku są dostępne ekologiczne pieluszki jednorazowe i greenty nimi nie są

    OdpowiedzUsuń
  13. I dziękuję bardzo za rozwianie wątpliwości, skoro państwo sami przyznają, że pieluszki ekologiczne nie są, dylemat rozwiązany. Jakość i chłonność pieluszek podważana przez mnie nie była, jedynie przymiotnik ekologiczny często używany w kontekście pieluszek greenty. teraz wiemy, że mylnie, bo pieluszki ekologiczne nie są. Dziękuję za sprostowanie

    OdpowiedzUsuń