Related Posts with Thumbnails

Cukier Sól Tłuszcz. Jak uzależniają nas koncerny spożywcze


Jesteśmy uzależnieni od soli, cukru i tłuszczu. Najwięksi producenci żywności używają tych trzech prostych składników do tworzenia jak najbardziej kuszących produktów jak najmniejszym kosztem. W książce Sól, cukier, tłuszcz, wyróżniony Nagrodą Pulitzera dziennikarz śledczy Michael Moss opisuje, w jaki sposób doszło do takiej sytuacji. Jego sugestywna, barwna opowieść, przeplatana jest historiami zaczerpniętymi z poczynań niektórych spośród najbardziej znanych (i dochodowych) przedsiębiorstw i marek ostatniego półwiecza. Drobiazgowe i wnikliwe badania mocno osadzają tę pozycję w realiach i pozwalają spojrzeć na problem z innej perspektywy. To otwierająca oczy, zdumiewająca podróż za kulisy świata producentów wysoko przetworzonej żywności. Po jej odbyciu możesz zmienić swoje nawyki żywieniowe. Na zawsze. Czy jesteś gotowy na poznanie prawdy o tym, co wkładasz do koszyka?



Cukier, sól, tłuszcz... trzy filary nowoczesnego przemysłu spożywczego, bez których branża przetworzonej żywności nie istnieje. Producenci wysoko przetworzonej żywności stworzyli zapotrzebowanie na sól, cukier, tłuszcz tam, gdzie dotychczas go nie było... Michael Moss prowadzi rzetelne dziennikarskie śledztwo i zagląda w zakamarki największych korporacji, których produkty na co dzień ze smakiem spożywamy. Przy lekturze grubego tomiszcza Moss’a odechciewa się jedzenia... Prawie 400 stron bezlitosnej krytyki, popartej 381 przypisami i naprawdę sporą bibliografią. To nie jest teoria spiskowa, oświecone farmazony... Magiczna mieszanka cukru, soli i tłuszczu sprawia, że chcemy kolejnego gryza, kolejne opakowanie, kolejny łyk... Koncerny spożywcze wydają miliony dolarów na badania, które mają sprawić, że nie będziemy mogli powstrzymać się przed sięgnięciem po kolejny łyk czy kęs. Manipulują naszym apetytem dla zysków... Każdego dnia dajemy się nabrać... Koncerny z premedytacją wykorzystują reklamę, uzależniają od dziecka... niszczą nasze zdrowie... Ta książka otwiera oczy na stosowane przez producentów sztuczki marketingowe. Warto przeczytać i być świadomym! Po jej przeczytaniu już nigdy nie spojrzymy na półkę w supermarkecie tak, jak wcześniej. Moje zakupy nie trwają godzinami bo dzieci biegają po sklepie a ja próbuję je okiełznać... po prostu staram się analizować etykiety produktów zanim wylądują w koszyku...


0 komentarze :