Related Posts with Thumbnails

Nadmiar zabawek

Bogusława Trela
Zabawki... wszędzie zabawki... zawładnęły moją życiową przestrzenią. Lalki, klocki, auta, gry, pluszaki. Są na podłodze, w łazience, w kuchni, na stole i pod nim... Nie wiedzieć kiedy i jak ulegają cudownemu rozmnożeniu. Dużo w tym mojej winy... Prawda bywa bolesna... i nie da się jej przekupić. Pokój wypełniony zabawkami, to naturalne środowisko bytowania większości dzieci... Moich także. Nie chcę, żeby moje dzieci były gorsze, czegoś im brakowało, żeby zazdrościły. Chcę im wynagrodzić rozwód, zadośćuczynić, że jak wracam zmęczona z pracy, to mi się czasami po prostu nie chce... Sobie nie kupię, dziecku nie umiem odmówić. Od przybytku głowa nie boli... Psycholodzy ostrzegają, mówiąc o powszechnych kłopotach z koncentracją, brakiem wyobraźni, nadpobudliwością, agresją i postawą roszczeniową... ale że niby od nadmiaru zabawek? Przecież doskonale wiem, że żadna zabawka nie pobawi się za mnie z dzieckiem. Te zabawki, to nie okazywanie im uczuć, wiedzą że ich kocham... Nie chcę wychować małych materialistów... wybieram zabawki kreatywne, rozwojowe... Mam milion wymówek, więc dlaczego czuję, że mamy problem? Dlaczego w tym całym przepychu coraz częściej słyszę "mamo nudzi mi się"?

Bogusława Trela
Bogusława Trela
"Zabawki" to tytuł czarno-biały cyklu fotografii autorstwa Bogusławy Treli, absolwentki wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych. Fotografie pokazują problem nadkonsumpcji, który staje się szczególnie jaskrawy, gdy dotyczy dzieci. Dająca do myślenia ilustrująca procesu kształtowania się podejścia konsumpcjonistycznego u małych ludzi...

Bogusława Trela
„Zabawki to zestaw fotografii, który zrodził się z mojego niepokoju spowodowanego porażającą, społecznie w pełni akceptowaną nadkonsumpcją. Dziś w w wielu miejscach świata nadmiar stał się stanem neutralnym, bezrefleksyjnie kupuje się coraz więcej i więcej, nie zważając na ponoszone koszty indywidualne, społeczne i ekologiczne"


Bogusława Trela
„Mali bohaterowie moich zdjęć bardzo wcześnie przyzwyczaili się do takiego stanu rzeczy. Otoczeni nadmiarem przedmiotów, często darowanych im z miłością"


Bogusława Trela

0 komentarze :