Related Posts with Thumbnails

Sombrero czy melonik ?


Wiecie, że mam dwie młodsze siostry? Mam! I jeszcze taka stara nie jestem mimo 30ki na karku... Ciekawe, to uczucie, gdy mogę z moimi dziećmi kultywować tradycję z dzieciństwa :) Lego, książki, planszówki... Gdy ostatnio natknęłam się na grę Sombrero, czy melonik? w promocyjnej cenie wiedziałam, że muszę ją mieć i muszę w nią zagrać z Viki i Igorem...


Genialne rysunki postaci Edwarda Lutczyna, proste zasady... Sombrero czy melonik? to niezwykła podróż dookoła świata. Rzucamy kostką i szukamy odpowiednich strojów dla bohaterów gry. Prosta gra, która pomaga dzieciom odróżnić obywatelstwo i różnice kulturowe. Gra składa się z 64 kart, które po ułożeniu tworzą 16 portretów dzieci z różnych stron świata. Dla młodszych jest to układanka, dla starszych dwie gry losowe. Dzieci mogą układać poszczególne elementy jak układankę, mogą też zagrać w trzy różne warianty gry z kostką. Dokładne opisy gier znajdują się wewnątrz pudełka. Komentarz etnograficzny dołączony do gry wzbogaca wiedzę dzieci o innych kulturach, uczy rozumieć tradycję i jej związki z warunkami życia.



"Gazda w sombrero? Indianin w szkockim berecie? A może kowboj w meloniku? Jakie stroje najlepiej pasują do postaci z poszczególnych krajów? Sombrero czy melonik to niezwykła podróż dookoła świata."

0 komentarze :